حتما تا به حال نکات زیادی درباره یادگیری زبان انگلیسی از افراد یا منابع مختلف شنیده اید اما این 5 نکته طلایی رایج ترین توصیه هایی است که به زبان آموزان برای بهبود زبان می شود.


1-با کمک گرفتن از دیکشنری، کتاب، روزنامه یا مجله ای را به زبان انگلیسی مطالعه کنید که سطح آن اندکی بالاتر از سطح زبان شماست. این مساله باعث افزایش دایره لغات شما می گردد.


2-
گوش دادن به سخنرانی ها یا تماشای فیلم ها یا مستندها با موضوعاتی که با آنها آشنایی ندارید یکی از نکات جالب توجه در تقویت زبان است این فعالیت باعث می شود شما همزمان واژگان و مهارت شنیداری(listening) خود را تقویت کنید. ابتدا با زیرنویس فیلم ببینید و زمانی که بر آن تسلط یافتید زیرنویس را خاموش کنید.


3-یادگیری گرامر اگرچه ممکن است چندان لذت بخش نباشد اما ابزاری ضروری در یادگیری است. اما توصیه می کنیم که گرامر را همزمان با تمرین های خواندن(reading) و شنیداری (listening) بیاموزید تا بفهمید که جمله چگونه ساخته شده است و بعدا بتوانید آن را طبق نیازهایتان دستکاری کنید.

4-روزنوشت: Diary یا روزنوشت یکی دیگر از راهکارهای مهمی است که باعث می شود آنچه تا به حال آموخته اید و تمرین کرده اید را به کار ببندید و مهارت های خواندن(reading) شنیداری(listening) و گرامر خود را تقویت کنید. منتظر نباشید که روزی فرابرسد که بتوانید بنویسید از همین امروز در هر سطحی از زبان هستید  شروع به نوشتن کنید.

5-هرگاه احساس کردید که آماده اید، خودتان را برای غرق کامل در زبان آماده کنید یعنی سعی کنید با انگلیسی زبان ها معاشرت کنید. با این کار همه مهارت هایتان را مورد آزمایش قرار داده اید. 

موفق باشید