1-هر چیزی که دستتان به آن می رسد را بخوانید

ادبیات کلاسیک ، روزنامه، وب سایت، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی ، جعبه مواد غذایی...اگر این‌ها به زبانی انگلیسی هستند حتماً آن را بخوانید. چرا ؟ خوب، این محتوا سرشار از لغات جدید هستند. این به شما کمک می‌کند سریع‌تر زبانتان را تقویت کنید.

2-از کلمات جدید یادداشت‌برداری کنید

هنگام یادگیری ، معمولاً آنقدر از یک کلمه جدید لذت می‌بریم که فراموش کردن آن برایمان دشوار می‌آید اما یادتان باشد که همه کلمات همان دفعه اول در ذهن ماندگار نمی شوند برای مبارزه با فراموشی ، عادت کنید به اینکه یک دفترچه یادداشت کوچک با خود حمل کنید یا اینکه از ابزاری مانند Evernote استفاده کنید هرگاه که یک کلمه یا اصطلاح جدید خواندید آن را همراه با معنایش یادداشت کنید. با این کار دفعة بعد که به این لغت برخوردید دیگر از خودتان سؤال نمی‌پرسید که : راستی این کلمه چه معنایی داشت ؟  
3-با انسان‌های واقعی صحبت کنید

کاربرد زبان برای برقراری ارتباط است. درست است که ما انسان‌ها در برقراری ارتباط بدون باز کردن دهان مان زبده شده ایم-واتساپ مچکریم!-اما تردیدی نیست که صحبت کردن به یک زبان خیلی بیشتر از خواندن یا نوشتن آن به شما کمک می‌کند که در ذهنتان حک شود.


4-پادکست بشنوید و فیلم ببینید.

لابد ممکن است بگویید که وقت کافی برای گوش دادن به پادکست و  تماشای فیلم نداریم اما می‌توانید این کار را هنگام رانندگی یا هنگامی که به مدرسه یا سر کار می‌روید انجام دهید . ابتدا ممکن است لهجه های بومی امریکایی و انگلیسی برای شما دشوار باشد اما به کارتان ادامه دهید خیلی زود آنچه را که می‌شنوید را خواهید فهمید


5-به خارج از کشور سفر کند

اگر کسی روشی بهتر از یادگیری انگلیسی در خارج از کشور سراغ دارد دوست داریم بدانیم! می‌دانید که زبان انگلیسی رایج ترین زبان در در جهان می‌باشد و فهرست بلندبالایی از کشورها وجود دارند که می‌توانید براساس آب و هوا یا شهر مورد علاقه‌تان از بین آنها انتخاب کند استرالیا، نیوزیلند، انگلستان، امریکا، کانادا، و آفریقای جنوبی از جمله این کشورها است.


6-زیاد سؤال بپرسید

کنجکاوی می‌تواند زبان‌آموز را به شدت به پیش ببرد هنگامی که انگلیس یاد می‌گیرید با کوهی از سوالات مواجه می‌شوید. به این سوالات اهمیت بدهید، کنجکاو باشید و به دنبال ‍پاسخ برای آنها به گردید.


7-با چیزی شروع کنید که واقعاً به آن نیاز دارد

با خود فکر کنید که چه انگیزه‌هایی برای یادگیری دارید. آیا می‌خواهید ادامه تحصیل دهید ؟ پس در این صورت باید بر لغات مرتبط با رشته تحصیلی یکسان تمرکز کنید؟ آیا برای مسافرت و تفریح به خارج از کشور می‌روید ؟ پس به فکر یادگیری لغات گردشگری باشید. با این کار خیلی سریعتر به نتیجه می رسید.